У профільному міністерстві триває
робота над підготовкою нормативної бази зі створення єдиної системи
екстреної медичної допомоги на території пілотних регіонів: Вінницької,
Донецької, Дніпропетровської областей та міста Києва. Відповідний проект
наказу запропоновано до громадського обговорення на сайті МОЗ України.
Документ затверджує детальний план заходів із реалізації пілотного
проекту щодо реформування екстреної допомоги та Примірне положення про
територіальний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
Зокрема, проектом наказу визначається, що «Територіальний центр
екстреної медичної допомоги (далі – Центр) є закладом охорони здоров’я,
що є складовою єдиної системи надання екстреної медичної допомоги на
територіях адміністративно-територіальних одиниць та їх окремих частин
та забезпечує організацію та управління наданням екстреної медичної
допомоги хворим та постраждалим, що знаходяться у невідкладному стані як
у повсякденних умовах, так і за умов надзвичайної ситуації». Центр
матиме статус юридичної особи, відокремлене майно, реєстраційні рахунки в
установах держказначейства, печатку із зображенням Державного герба
України та своїм найменуванням, вестиме самостійний баланс.
Крім того, в наказі прописані структура Центру, його завдання та права, принципи управління, джерела фінансування та ін.
Реалізація проекту наказу передбачає створення механізмів раціонального
використання фінансових, кадрових та матеріально-технічних ресурсів
галузі.
На підставі результатів експерименту буде визначино оптимальну модель
реформування Єдиної системи екстреної медичної допомоги на державному
рівні. З детальною інформацією про майбутню систему екстреної медичної
допомоги можна ознайомитися на сайті МОЗ України www.moz.gov.ua.
План заходів щодо впровадження Єдиної системи екстреної медичної допомоги у пілотних регіонах:
1. Проведення інвентаризації наявного:
– кадрового забезпечення;
– автомобілів ШМД;
– засобів зв’язку та радіочастот.
2. Розроблення та затвердження положення та структури територіального центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Визначення його господарської форми та призначення керівництва.
3. Затвердження Порядку фінансування територіального центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф (далі-Центр) з обласного бюджету.
4. Затвердження Порядку передачі та підпорядкування існуючого ресурсу швидкої медичної допомоги та Державної служби медицини катастроф Центру.
5.
Розробка та затвердження плану розміщення бригад швидкої медичної
допомоги на підпорядкованій території. Визначитись щодо необхідності спеціалізованих лікарських бригад, їх відсотка та підпорядкування.
6.
Розробка та затвердження Порядку забезпечення транспорту ШМД
паливно-мастильними матеріалами та забезпечити їх технічне
обслуговування.
7. Розробка та затвердження Порядку поповнення медикаментами бригад ШМД.
8. Розробка та затвердження Порядку організації та функціонування оперативно-диспетчерської служби з урахуванням навантаження на одну посаду оператора/диспетчера та кількості госпітальних округів на підпорядкованій території. Впровадити єдине програмне комп’ютерне
забезпечення для всіх пілотних регіонів та підготувати персонал для
роботи з цим програмним забезпеченням. Проведення навчання диспетчерів, старших медичних працівників оперативно-диспетчерської служби.
9. Розробка та затвердження функціональних обов’язків операторів/диспетчерів, забезпечення їх навчання.
10. Розробка та затвердження Порядку надання виїзної консультативної допомоги на підпорядкованій території.
11.
Визначення лікувально-профілактичних закладів, у складі яких
функціонуватимуть відділення невідкладної медичної допомоги. Забезпечення цих відділень кадрами.
12. Забезпечення надійного зв’язку оперативно-диспетчерської служби ШМД з відділеннями невідкладної медичної допомоги.
13.
Розробка та затвердження протоколів надання екстреної медичної допомоги
на догоспітальному та госпітальному етапах для лікарів та фельдшерів.
14.
Розробка Планів підвищення кваліфікації лікарів з медицини невідкладних
станів та фельдшерів швидкої медичної допомоги на базі університетів та медичних коледжів.
15. Створення навчально-тренувальних класів.
16.
Проведення спільних нарад з місцевим керівництвом служб МНС, МВС,
територіальними підрозділами Держкомзв’язку, фінансово-економічним управлінням ОДА та міст обласного підпорядкування.
17. Розробка та затвердження Планів реагування та співпраці у разі виникнення надзвичайної ситуації.
18. Організація навчання немедичних працівників пілотних регіонів навичкам надання першої невідкладної допомоги.
19. Проведення інформаційної та навчальної роботи з населенням пілотних регіонів.
20.
Формування річного Плану забезпечення Єдиної системи екстреної медичної
допомоги на підпорядкованій адміністративно-територіальній одиниці, його затвердження головою ОДА.
21.
Подання Плану розвитку Єдиної системи екстреної медичної допомоги на
території підпорядкованої адміністративно-територіальної одиниці на погодження Міністром ОЗ України
Мирослава Клименко, «МС» http://medsvit.org